November 13, 2014

kaca yang pecah



Dalam hidup ini, kita jangan mudah berputus asa jika kita tidak cuba untuk melakukannya. sebab kdg2, kata2 mcm "aku xboleh laaaa" "aku x kuat" "aku xyakin" tu sebenarnya hanyalah kata2. Kalau kita cuba utk lwn kata2 tu..insyaallah kita leh buat..bg yg kecewa, putus cinta, yang rasa dunia ni dah tak ada maknenye..korang pk dalam2..kalau korang sday, frust, tertonggeng bagai..ad masa tu boleh berulang semula? ad ke y dy akn blik kat kau lg? ad ke dy kesah kat kau lg? mmg x la jwpnnye..once dy become ur ex..n dy ad pengganti awk..trust me..sikit pon dy x ingat kau la..simple kan..just trough ur life with happiness. Dont be sad..Ni pengalaman hidup aq..Selama aq dr sekolah menengah aq jrg single lelame..bg aq cm i cant live without man..oh bad! dlu ase biase..skrg rse bodoh lak ble tringt dlu..aq da buang mas cintan cintun smpai result ke laut..cita2 na jd engineer..na g oversea smua ke laut..teruk..mungkin sb aq dah biasakn dri aq dlu..
Cinta ni pd awalnye sgt manis ibarat leh kena kencing manis tahap potong kaki la cite dy..tp tgk sikit2 ble da 6bln ke atas..trust me, if someone y jnis hipokrit..dy akn nmpk skit2 belang dy..ahaaa..mse tu klaw korg y trime dy seadanya..korang stay la..law jnis playboy n playgurl..da start da usha y lain..sb tu la just be ur self with someone..Simple..ape sush jd dri sndri..xyah na blakon2 ann..Stu hubungan ni akn mula retak jika kita x wat ape y kte slalu buat..contoh dlu psgn korg sweet, skrg haram msm sokmo..klau dlu rjin pujuk, skrg klau smnggu sbulan kau majuk...d biar je kau..haaa..tu penting law xnk bosan dlm hbgn ni..klaw org ketiga tu biasa la..mmg penghancur terukk..haha
lg stu..klaw syg..jgn trlalu syg..sb ble kau buat slh, mmg xad maaf bg mu..if klau syg tu sederhana je..insyaallah dy wat slh..kau bleh trime n kau baiki diri dy..sb ape..sb kau syg dy..bkn dy da wat taik..kau bls wat taik..then gduh x brhnti..kau maki..then smpai ble x hbis..dr situ da nmpk..dy x serius dgn kau dlu..just forget him..klau percye pon jgn prcye sgtt..sb ble kau d tgglkn..kau d tipu..pedihnye xlah seteruk mana.law kau pcye dy xkn tggl kau..sgt pcye..tu bodoh..sb ape..someone come n go..jgn jd bodo..n if someone say, he want to marry u..u cn trust him but not 100%..if dy dah lafaz akad nikah..bru lah kau leh pcye kan kata2 dy tu..sb dy buktikn..bukan dgn jnji mnis..
aku pd awalnye rasa mcm sday sgt..frust trtonggeng bangang smua la...sday kan..aq gile na crik pengganti smua bagai..aq abai mak ayh..ad2 n kgkwn aq..ntah..aq ase na sorg2..smpai la stu mse aq ase aq prlukan diorg..utk support aq..n aq ingt ape mk aq ckp.."sabar..doa kat allah..akak kuat..akak kan anak mak"..aq sabar..aq pendam..xad sorg pon thu ape sbnrnye aq rse..sb aq ase xad org y phm aq..tp skrg..almost 11 bln aq single..lme gile dlm hdop aq..bkn sb aq tnggu spe2..dn aq dah x hrp lg da..cme aq xnk menyakiti, d sakiti lg..lecturer klas aq ad ckp.."hati ni ibarat kaca..kalau kaca tu jatuh pecah berderai..kita tampal balik..same x mcm asal? mungkin sama mcm asal tp x sesempurna y asal..ape y kte leh buat? baik kita prbaiki diri kita..y lepas tu..biarkn ia jd pengajaran..jgn d sesal kan.."
dan aq hepi dgn new life aq..with fmly n kengkwn aq..buat masa ni mmg mls na pk kapel2 ni..kwn je nan sume org..ag pon da besa kan..da leh kwin..xkn na jd bebudak kje kapel clash je..aq ase aq da cukup dewasa skrg..ehemmm..tu je la akq na bebel rini..lme ta bebel..haks..ok.byeee